Sunday 18 October 2009

Titik noktah masih jauh untuk kita jumpa

Aku seperti dapat rasakan yang aku sedang berada di satu pertembungan dua budaya, dua cara kehidupan yang berbeza, dua warna gelap yang kelam, dua rintangan yang tidak sempurna. Kadang² aku rasa seperti berada disebuah medan perperangan yang memang tidak ada kena mengena dengan hidup dan mati aku. Tetapi aku gagahkan juga mengangkat senjata membantu apa yang perlu. Hidup aku memang tidak pernah kering dan susut dengan segala macam pertempuran dan aku percaya, kadang² aku sendiri yang bawa diri aku masuk ke medan perperangan, ke pertembungan budaya kehidupan, ke dalam dua warna yang berbeza, end up aku pun tidak pasti apa yang aku cari sebenarnya. Cuma aku berlagak seperti tiada apa yang berlaku, lalu terus meneruskan langkah tanpa perlu fikir tentang segala macam kegagalan yang telah aku capai. Bukannya semua orang faham apa yang sedang aku lalui. Kepada sesiapa yang rasa sama seperti apa yang aku rasa, lagu dibawah untuk anda semua. Kehidupan didepan masih terbentang luas dan titik noktah kita masih jauh lagi untuk kita jumpa. Teruskan kegagalan kerana darinya kita akan belajar bagaimana untuk berjaya.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law