Saturday 29 November 2008

Private party or Pervert party #2

Dengan suasana kereta lalu lalang hingga menutup bunyi desiran ombak, dengan kedengaran sudu dan garfu sedang ligat bergaduh diantara satu sama lain. Sambil mulut puas mengunyah, sambil mulut menghirup buih² dari nescafe tarik, sambil mulut sedang menyedut air milo ais melalui straw, dengan suasana ikan² bakar bergelimpangan diatas pinggan, dengan keadaan yang agak hiruk pikuk di dapur kedai makan Warong Ikan bakar Awang. Setelah semuanya selesai, setelah berjaya menyedut asap, hati tenang cuba untuk gembirakan jiwa. Ada bunyi handfon kedengaran.

"Aku tak pahamlah perempuan, pening lah" Izzul secara tiba޺²

"Kenapa??" Wan.

"Takdelah tadi tanya aku kat mana, aku cakap kat rumah, pastu suruh aku berterus terang, jangan menipu" izzul.

"Hang tipu dia ka??" Aku.

"Ala biasalah aku malas cakap aku pi cherating, so aku bagi tau yang aku kat area² rumah je, dia tak percaya, lama² dia pujuk suruh bagi tau ada kat mana, dia cakap dia tak marah. Aku pun terus cakaplah aku pi Cherating. Pastu terus letak fon, bengang gila." Izzul.

"Ahahahah...dia dah agung kawan²" Fakhrul.

"huhu..Perempuan memang macamtu, pastu cakaplah lelaki ni suka menipu tak jujur, masalahnya kalau kita bagi tau benda betul, mesti dia sibuk dok mintak laporan, setiap 5 minit sms tanya buat apa. Pastu mula dok jeles takut kita pi cari perempuan lain. Padahal kita tak buat apa pun, tengoklah ni, tengah makan ikan bakar je, mana ada buat apa² tapi dia tak percaya." Jelas aku.

"Huh..runsing sial benda² macam ni" Wan.

"Ha..so kita tak bagi tau apa yang kita buat sebab taknak dia salah sangka dan fikir yang bukan² pasal kita, taknak dia assumed kat kita, sebab pening nak layan. Tapi diaorang tak paham dan taknak hormat pun waktu kita..bukannya nak pegi cari perempuan lain pun. Entahlah." Aku.

"they dont want to respect mens time.." Fakhrul.

"Ni semua salah lelaki² lain yang buat jahat pastu kantoi and dijadikan pedoman kepada semua perempuan² lain. Padahal kita dok diam je makan ikan kat sini." Wan.

"Benda ni dah jadi 1 idealogi, diaorang dah set dekat kepala, lelaki tak boleh percaya, so apa boleh buat. Kita tipu sebab taknak panjang² cerita, tapi diaorang semua tak paham." Aku.

"Memang susah benda ni, mula² cakap cuba paham hati lelaki, tapi bila kita bagitau mula lah nak moody..kita jelah yang kena paham perasaan depa." Izzul.

"Isshhh.. ikan bakar kat sini kurang sedaplah, ni semua sebab awek hang dah marah la ni, terus aku nak makan apa pun takde rasa.." Wan.

Ahahah..

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law