Wednesday 1 June 2011

Masih lagi tentang hidup.

Aku selalu merenggus, selalu berdecis, fikir dan tanya pada diri sendiri, adakah jalan kehidupan yang aku ada sekarang adalah jalan kehidupan yang paling sempurna untuk aku atau sebaliknya. Satu persoalan yang sukar untuk aku cari jawapannya. Hidup disini penuh dengan susur galur kepayahan, hidup disini penuh dengan sepak terajang yang menyakitkan. 30 tahun berdiri sebagai seorang yang berfikir secara kritikal namun aku masih lagi tidak mampu untuk cari jalan penyelesaian.Contohnya aku kurang suka dengan kerja aku, tapi aku cuba manipulasi fikiran juga jiwa aku. aku sudah jauh tertinggal dengan ilmu namun aku cuba pujuk hati aku. Jalan kabur, jalan samar-samar, jalan liang liuk, jalan bengkang-bengkok, apa juga jalan ianya masih sebagai jalan dan aku harus terus untuk berjalan. Jika aku gagal bagaimana aku mampu untuk membantu kamu semua??, jika aku gagal bagaimana aku mampu untuk bakar semangat kamu semua.

I wanted a perfect ending. Now I've learned, the hard way, that some poems don't rhyme, and some stories don't have a clear beginning, middle, and end. Life is about not knowing, having to change, taking the moment and making the best of it, without knowing what's going to happen next.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law