Thursday 7 January 2010

Black metal, diversion tactic dan gereja.

Lepas semua orang sibuk bincang tentang hal gula. Kemudian kita pening dan keliru tentang penggunaan nama Allah di gereja. Ada yang cakap tak mengapa, ada yang cakap tidak boleh walaupun semua sedia maklum yang Allah cipta alam semesta dan semua makhluk dalam dunia ni. Tak lama lepas tu, ada akhbar tabloid harian membuat cerita tentang 'Black metal' tanpa perlu buat kajian dan aku tersenyum sinis bila band DEVIL WEARS PARADA di label sebagai black metal dimana penulis tabloid itu lansung tidak fikir dimana 'diversion tactic' sudah tidak relevan lagi dizaman kemajuan teknologi internet, siapa nak tahu pasal band DEVIL WEARS PRADA 'just' boleh google saja dan akan dapat informasi penuh tentang band tersebut dan bila ada yang hendak bercerita dengan aku tentang isu black metal aku jawab dengan senyuman sinis.

"Apelah metro, adeke die cakap DEVIL WEARS PRADA black metal, tak sekolah ke..??" Terang Fili kepada semua.

dengan senyuman aku cantas "Jangan risau, satu hari nanti MU pun dorang akan cakap black metal or puja setan.."

"Eh kenape pulak..jangan bikin panas dengan team bola aku.." Tanya Fili lagi.

sambil sedut asap kedalam rongga aku jawab "Yelah..kan MU korang panggil 'red devil', so kau tunggu jelah nanti metro tulis artikel pasal 'red devil' tu puja setan.."

"Ahahaha..kau rase² bile??" Tanya fili lagi.

Sambil hembus asap keluar dari mulut "Bila ada cerita panas yang melibatkan politician lah.."

"Gile lah..."

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law