Saturday 2 August 2008

Dont slow me down.

Malam tadi selepas menghabiskan masa di OneCafe Club, setelah meluahkan perasaan dipentas aku dan yang lain² menghayunkan kaki ke tempat makan dan minum sambil melepaskan lelah masing² dengan kegiatan ikhlas dari hari pertama sampai kelima, kami bergurau senda, gelak ketawa, senyum sambil berpegan tangan pun ada, melihat manusia² lain, menyuap makanan, menghilangkan dahaga kasih sayang dan sebagainya. Selepas makan masing² akan meneruskan aktiviti dimalam minggu, ada yang akan mabuk bersama² air cinta, ada yang akan meluaskan fikiran dengan muzik² bising, ada juga yang akan terus mencari kebebasan, ada juga yang akan bertengkar menegakkan keadilan, tapi aku dan Bob hanya menuju laju untuk pulang kerumah. Bob sukar untuk meluahkan kata² dan aku sering menggunakan kaedah monolog dalaman jika ingin bersembang dengan Bob. Dia tanya kenapa aku tak teruskan kehidupan malam, aku cakaplah aku lebih suka menghabiskan masa bersama² John Alagia dan Bjork dirumah, aku tanya kenapa kau tak buat benda yang sama, dia cakap dia nak siapkan assignment yang bertimbun², kemudian aku tanya lagi ke sebab kekasihnya tak bagi balik lewat?? dia hanya tersenyum, aku gelak dan cakap Bob..Bob..hidup ini terlalu indah untuk dinikmati tidak perlu kawalan, tidak perlu paksaan, terbanglah setinggi mana pun dan biarkan ianya melayang tanpa batasan. Setiba dirumah aku lemparkan diri sambil terus merenung syiling tapi kali ini aku sudah tidak letak tangan didahi lagi. Menyerap lagu² dari Bjork, John Alagia, Toki Asako, Matt Costa, KT Tunstall dan lain² sambil terus berfikir dan berfikir.
aku coretkan, aku rangka kan dan aku hitam putihkan segala inspirasi dan ianya akan dipentaskan bersama warna² indah tidak lama lagi.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law