Sunday 10 August 2008

Everybody's got to learn sometimes

Ketika dunia sedang bergolak, ketika pengeboman sedang dasyat dilaksanakan, ketika acara gemilang sedang dilancarkan, ketika ada yang sedang gembira, ketika ada yang sedang kecewa dan sebagainya. Jika diberi peluang aku mahu jadi robot yang kejam. Robot yang mampu memadamkan beberapa memori silam yang bahagia mahupun kecewa, agar aku dapat meneruskan perjalanan kehidupan yang liku²nya semakin bersimpul. Tapi malangnya aku tidak mampu untuk berbuat demikian, tiada jalan pintas untuk padam semunya. Namun aku percaya pasti ada manusia disekeliling aku sedang cuba untuk melupakan aku, pasti ada yang sedang cuba menjauhkan diri dari aku, pasti ada yang sedang berusaha mengotorkan aku, pasti ada yang cuba memadamkan memori mereka tentang aku, pasti juga ada yang sedang berusaha melemparkan dakyah buruk tentang aku. Mungkin juga ada yang sedang sengsara memikirkan tentang aku, tidak kira pula yang cuba membunuh jiwa aku lalu menyimpannya kedalam peti yang dikunci rapi. Jika mampu pergi aku sudah pasti akan pergi namun aku tiada kuasa ajaib yang mampu berbuat demikian. mungkin sekalung mahupun sejambak kemaafan tidak cukup, tapi tiada jalan pintas untuk segalanya.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law