Wednesday 13 August 2008

tertekannya tekanan # 2

Ketika sedang kusyuk aku merenung buih² air nescafe tarik, ketika di tangan memegang secebis roti, sambil yang lain² sedang sibuk bergelumang dengan rezeki masing², ada yang melontarkan perasaan marah dan benci, ada yang berkongsi cerita tentang perkara semalam, ada yang sedang terbahak² ketawa selepas menyerap cerita lucu. Ada yang sedang mengira duit, sambil kedengaran bunyi sudu bergaduh dengan pinggan mahupun cawan, kedengaran juga bunyi sedutan air dari dalam gelas kedalam rongga melalui batang² straw, diikuti dengan cahaya yang sayup berlegar² mengelilingi suasana didalam ruang perut kafeteria.

Tiba-tiba.

"Bang Amin ada masalah ni" Jelas Amin.

"Hah apa dia" tanya aku.

"Semalam birthday Sofea, Amin lambat wish kat dia" Terang Amin.

"La kenapa tak wish kau lupa ke???" Tanya aku.

"Tak lupa..macam mana ni bang, Amin rasa bersalah sangat ni" Amin.

"Kau ni kalau tak lupa kenapa tak wish" Tanya aku lagi.

"Amin tak teringat..sorry bang Amin salah, tolong Amin bang." Jelas Amin.

Oh aku rindu american eagle.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law