Tuesday 26 August 2008

Sorotan semalam

Kaki aku melangkah malas menuju ke depan muka pintu bilik, aku tolak perlahan² daunnya, tersenggam malap dan hambar keadaan ruang didalam bilik.
Tangan aku dengan secara tidak dipaksa telah menekan suis dan sepantas kilat terpancar cahaya jingga dari bahagian atas kepala, aku tanpa membuang masa
membuka mp3 player yang telah disambung kepada corong pembesar suara dan aku mainkan lagu yang mana atmosferanya tenang,
tetapi lama kelamaan lagu itu membawa maksud kesedihan dan kekecewaan, tidak mengapa robot paham erti sedih dan kecewa. Setelah membuka kemeja aku tanpa
mahu kehilangan walaupun sesaat terus melemparkan diri diatas katil, tenang setenangnya, girang dan riang seluruh otot badan aku kerana telah berjaya diregang.
Namun kepala aku masih berpusing, didalamnya masih lagi tekun berusaha memadamkan segala apa yang telah aku lakukan dari pagi hingga ke petang di medan perperangan
yang lansung tidak nyata. Mata aku merenung bilah² kipas disyiling yang seolah² meminta aku menghayunkannya. Aku cuba melelapkan mata, aku cuba menarik nafas lega,
aku cuba melupuskan segala ingatan. Sedang roh aku hendak cuba meniggalkan jasad tiba-tiba kedengaran bunyi mesej masuk melalui telefon. Segala²nya terbantut.
Apabila aku renung kearah paparan skrin ianya bertulis.


"oit semalam kita pegi kedai tu dah tutup, takkan hari ni taknak repeat balik, jomlah aku tak makan lagi ni. ahahaha"


Huhuhu..

1 comments:

Anonymous said...

salam ramadhan mubarak.moga kite jadi lebih baik tahun demi tahun.. =))

~nila~

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law