Monday 10 August 2009

Coretan nama di atas pasir.

Ketika menyerap bunyi ombak ditepi pantai, sambil berjalan bersama pepasir putih, aku berhenti lalu menghirup udara segar pada waktu pagi. Ketika aku mencoret satu nama di atas pasir dengan menggunakan sebatang kayu, aku tersedar, aku terjaga. Telah banyak perkara pahit aku lalui dan kali ini sekelumit gula yang manis sedang meresap kedalam badan. Segala kesilapan yang lalu tidak perlu ditebus tetapi harus belajar untuk tidak mengulanginya lagi. Hidup terlalu indah untuk dilalui walaupun terlalu banyak getir dan petir disekeliling. Termenung dan termanggu seketika sambil angin bayu melibas perlahan² buatkan aku perlu bangun dari segala kemelut yang sedang melanda. Hidup ini juga terlalu indah untuk disia-sia kan. Jadi aku kembali bertahan, cuba untuk teguh berdiri, berjalan, berlari dan kemudiannya cuba untuk terbang tinggi. Mungkin sukar untuk difahami, tetapi tidak mengapa. yang pasti aku sedang membuat anjakan, hesotan juga geseran dari perkara² yang banyak silap kepada yang lebih bermakna.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law