Sunday 1 May 2011

Kota London.

Kota London, bagi aku ianya satu pusat besar yang berjaya menarik segala macam jalur warna juga alunan luna dari pelbagai jenis kupasan manusia, aku jumpa lelaki pakistan, aku jumpa perempuan Myanmar aku nampak lelaki india, aku nampak perempuan Rusia, aku terlihat lelaki Arab, aku terlihat perempuan cina, aku terjeling lelaki Itali, aku juga terjeling perempuan German, pelbagai jenis agama dan budaya, pelbagai warna kulit dan bahasa bersatu di kota ini, orang-orang tempatan hanya penyeri juga pelengkap kepada setiap jenis manusia yang ada disini. Kota London, bagi aku ianya satu pusat untuk mencari rezeki, pusat penggabungan idea-idea bijak lagi bernas, juga pusat kesibukan. Kehidupan sangat hidup disini. Aku teruja, aku juga gembira. Harga barang makan murah, nope gila murah, 'fish and chip' adalah antara makanan tradisional mereka, kehidupan yang sihat mampu dimulakan disana, gymnasium juga murah sistem transportasinya amat cekap, sistem jalanraya juga sama cekap dan teratur, orang-orang tempatannya budiman dan peramah, moral mereka tinggi, rumah-rumah mereka terbaik, sistem kehidupannya teratur. semangat nasionalisma-nya juga tinggi, muziknya, damn terbaik, seni-nya buat aku teruja, cuacanya sangat nyaman, dipendekkan cerita mahupun dipanjang jelakan kisahnya, kota London sangat penuh dengan citarasa yang aku perlukan, satu terapi paling sempurna untuk aku dan 'super wife', jutaan motivasi untuk kami berdua dan aku pasti ini bukan kali terakhir untuk kami pergi kesana.

Atau mungkin lawatan kali ini mampu membuka satu semangat baru untuk kami tinggal disana.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law