Friday 20 May 2011

Perjalanan diteruskan lagi dan lagi.

Masih lagi kisah di kota London hingga ke Liverpool, aku mungkin tidak akan kering air liur di anak tekak jika mahu bercerita satu persatu tentang trip aku ke kota London. Memang telah sekian lama aku faham dan mengerti tentang cara hidup mereka disana, cuma kali ini mata aku buka seluas-luasnya, telinga aku cuba serap apa saja bunyi manakala hidung aku tidak henti-henti menghirup udara yang berlegar tanpa henti disana. Satu perkara yang perlu aku ambil kira dan perlu aku terangkan pada semua apabila aku pulang adalah tentang kos sara hidup yang rendah disana. Mahu makan apa saja, mahu minum sampai perut kembung, mahu pergi kemana², mahu beli baju, mahu beli seluar atau kasut, mahu beli poster, mahu beli vinyl, mahu beli apa saja yang rasa berkenan dihati, semua mampu untuk kita miliki dengan harga yang jauh lebih murah. Hati senang, jiwa menang.

Kenapa di negara aku tidak??

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law