Monday 28 June 2010

Perjalanan merentas masa.

Jumaat yang lalu selepas jam menunjukkan pukul 2 pagi, kami semua telah pun berada didalam jentera pemusnah. Masing² girang dan gembira ada yang menyalakan rokok, ada yang mengunyah, ada yang memalit perasaan cinta, ada yang sambung berdengkur dan ada yang bergelak ketawa dengan setiap kata² sepanjang perjalanan kami ke Pulau Pangkor, Yes!! aku nampak laut warna biru dan airnya sejuk dekat sana (itu cerita lain). Dalam jentera milik aku ada 'super wife' aku. duduk disebelah manakala dibelakang ada Man dan Wan. Jadi kami pun tidak henti² bersembang untuk menghilangkan rasa mengantuk, dan salah satu topik yang menarik disembangkan adalah seperti dibawah.

"Cibailah..badan aku dah makin naik dah ni..kene buat something..semalam kite jamm, aku main gitar pun dah rasa penat dah.." Wan mengeluh

"Ikut hang memang jahanam Wan..aku pun rase macam dah naik dah ni..semue hang punye pasal lah..makan je keje.."  Sambung Man dalam keadaan sugul.

"Dietlah..sikit² pun jadilah.." Cantas aku ketika sedang fokus memandu.

"Tulah..tapi aku susah jugak lah.." Wan lagi

"Nape???" Tanya aku lagi.

"Kakak aku kahwin bulan 10 ni, semalam aku dengan bapak aku baru pegi tempah baju melayu untuk wedding die..so kalau aku diet nanti bukan 10 pakai baju longgar plak..macam mane...kan??Wan dalam keadaan gelisah.

"Macam haram.." Man.

"Nampaknye kene tunggu lepas kakak aku habis kahwin lah..tu pun dah bulan 10..alang² habiskan sampai bulan 12, tahun depan lah baru start diet..amacam.."  Jelas Wan sambil tersenyum.

"Ahahahaha..."

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law