Wednesday 11 August 2010

I'm working on it.

Sekadar gambar hiasan


Sejak sebulan yang lalu aku dan Nazry seorang rakan telah berusaha keras untuk menurunkan berat badan secara bijak dan telus, dalam erti kata yang lain kami amat menitikberatkan setiap makanan yang kami ambil. Selain berusaha untuk turunkan berat badan kami juga risau dengan masalah kesihatan yang mungkin melanda kami, maklum saja bila umur sudah meningkat akan ada macam² penyakit datang melekat. Ianya bukan satu perkara yang mudah, lalu setiap pagi aku akan bangun awal dan masak. Semua jenis masakan yang aku masak adalah makanan² yang sangat rendah lemak tapi tinggi dengan protin dan juga vitamin. Terima kasih pada 'super wife' aku kerana beli semua stok makanan² yang sihat. (aku akan cerita pada entri yang lain) Aku jadikan bekal apabila ditempat kerja. Sama juga dengan cerita kopi, sebagai peminum kopi tegar aku memang kena minum kopi setiap pagi, cuma sekarang aku dan rakan akan bancuh sendiri kopi dan kami hanya letak serbuk kopi juga kreamer, gula?? tak sampai suku sudu pun dan aku pasti tak lama lagi aku akan berjaya minum kopi tanpa gula. Ramai orang² didalam pejabat aku rasa pelik bila lihat aku dan rakan aku bawa bekal, mungkin terdetik dihati mereka yang program diet kami tidak akan berjaya kerana aku pernah menceritakan pada salah seorang rakan yang lain dan dia ketawa dengan usaha kami, biarkan kerana hasilnya badan aku sudah semakin ringan walaupun bila tengok memang masih gemuk, mungkin kerana aku masih belum melakukan proses diet secara drastik dengan keluar setiap petang untuk berjogging supaya lemak boleh terbakar. Yes, aku dah lama tak berlari kerana ada beberapa faktor yang tak dapat dielakkan, tapi aku rasa lambat laun semuanya akan kembali normal dan aku akan mula berlari semula, dan pada waktu itu orang² dalam pejabat mahupun luar pejabat aku terkejut tengok kami, mungkin ada yang dengki dan iri hati nanti, nak keluar ber-shopping beli baju dan seluar pun sudah tidak rasa gundah lagi. Pada waktu itu aku akan gelak tak berhenti².

 Yes aku mahu jadi kurus and i'm working on it...

Maaf kerana aku letak gambar² perempuan diatas sebagai gambar hiasan kerana aku rasa seperti seorang gay bila letak gambar² lelaki.

2 comments:

Gen Mayhem said...

good luck dude..

jgn ikut dr rozmey sudahlaa ;D

.NURUL AIN RIDZWAN. said...

na kuros?
ouh..gud luck! (:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law