Saturday 28 August 2010

Throw the ignorance.

Bulan lalu aku ada post untuk mencari 'guitarist' di satu portal forum muzik, aku sedang dalam proses peringkat pertama untuk wujudkan sebuah projek band post rock. Yes..melalui muzik aku luahkan kesedihan juga kekecewaan, tapi malangnya aku tak mampu untuk luahkannya kerana band projek ini perlukan seorang lagi 'guitarist' untuk tambah warna juga rasa. So, aku pun post lah untuk cari 'guitarist', aku beritahu yang influence muzik kami seperti band-band post rock yang sedia ada dan sesiapa yang berminta boleh lah terus call atau hantar teks ringkas ke telefon bimbit aku. Tidak lama selepas itu aku terima satu teks ringkas dari seseorang tentang minatnya untuk join band aku, dipendekkan cerita aku terus tanya tentang pengaruh muzik yang dia suka dan jawapan yang aku terima memang jauh dari apa yang aku inginkan sebab mamat ni banyak dengar stuff lagu-lagu rock 70an, tapi dia berkeras untuk 'join' band ni. Aku dah dapat rasa yang mamat ni tak sesuai untuk band projek aku ni tapi bila aku teringat pasal PINK FLOYD aku cuba tenangkan diri dan terus bertanya dengan harapan mamat ni boleh diharapkan, aku beri beberapa nama band untuk dia dengar dan jika dia boleh terima dengan lagu-lagu tersebut, mungkin aku boleh tarik dia. Beberapa jam selepas itu dia hantar lagi teks ringkas yang berbunyi

"Dude, tapi aku penah jugak jamm lagu2 modern rock ni"

Aku balas "ni bukan modern rock, ni post rock, die lain sikit..kau penah jamm lagu mcm mane yg modern rock ni..??"

Dia balas pula "MCR dengan Savage garden..lebih kurang la kan.."

Aku terus delete nombor..

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law