Thursday 2 December 2010

Jawapan kepada jawapan.

Ada orang beri mesej pada aku melalui laman sosial 'facebook' mengenai dasar penswastaan yang penuh dengan korupsi hingga kita sebagai rakyat terpaksa menanggung akibatnya dalam entri blog aku beberapa hari yang lalu, soalannya berbunyi seperti "Jika kau 'against' dasar swasta, tapi aku percaya kau juga bekerja di sektor swasta..jadi bagaimana tu???" dan aku beri jawapan,
Yes..!! aku memang bekerja disektor swasta, terdapat ramai kawan² aku serta sanak saudara juga bekerja di sektor swasta, 'super wife' aku pun bekerja didalam sektor swasta. aku diberi gaji setiap bulan hasil dari kutipan keuntungan syarikat swasta aku bekerja, cuma malangya gaji yang diberi masih diberada dibawah 'par' sedangkan 'living cost' makin meningkat dan yang paling membanggakan syarikat swasta tempat aku bekerja mengutip keuntungan berlipat ganda setiap hari, aku juga pasti bukan 1 syarikat swasta saja yang macam ni, tapi majoritinya memang begini.

Jadi, siapa faham tentang apa yang aku maksudkan..??

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law