Sunday 19 October 2008

Metronome kucar-kacir #2

Semalam selepas bosan membuat rumusan tentang kehidupan dipagi hari, selepas malas bangkit tidur dipetang hari, meluncur laju bersama jentera pemusnah. hasil dari penjualan tiket² haram Aku dan yang lain² mengambil keputusan untuk berhenti dan makan di KFC. Kelihatan restoran KFC di ss13 shah alam amat bergermalapan dari jauh tetapi malangnya bila dekat ianya sambar dan bisu seribu bahasa. Tetapi tidak mengapa kerana di perut masing² sedang ada konsert CONVERGE dan THE DILLINGER ESCAPE PLAN, ada siri tour MESHUGGAH dan GREAT REDNECK HOPES dan pelbagai lagi acara² menarik membuatkan kami tidak berfikir panjang. Beratur, mendongak melihat ketul²an ayam, senyum dikaunter, membuat pesanan, keluarkan duit, bawa makanan ke meja dan terus makan. Minum dan kemudiannya menyalakan gulungan² pembawa maut sambil bergelak ketawa telah menjadi perkara rutin bagi lelaki² gagal pada malam itu. sambil melihat kanak² kecil gembira bermain buaian, gelongor dan jongkang jongkit, ada yang berlari tanpa perlu berfikir panjang, ada yang menangis kerana jatuh, ada yang baru hendak belajar berjalan. Sambil ada ibu² dan bapa² memerhatikan karenah anak masing² ada yang lansung tidak peduli tentang itu dan cuma memberi fokus kepada ketulan² ayam. Ada yang sibuk membicarakan tentang kisah skandal malam tadi. Ada yang merenung jauh memikirkan perkara esok, dengan keadaan yang hinggar-binggar ditambah dengan pekikkan suara anak² kecil, dengan limpahan lampu neon yang menerangi suasana hambar. sambil kami mula bercerita tentang sejarah dan kenangan² indah, kecewa, pahit manis, hilai tawa dan sebagainya tentang dunia persekolahan membuatkan aku amat rindukan kisah silam berpuluh² ribu hari yang lalu. Masing² ada memori, masing² ingin mengupas segala²nya, masing² gelak dan ketawa.

"Dulu time sekolah boring je ada adik angkatlah, kakak angkatlah, abang angkatlah, semua nak angkat.." Wan.

"Tulah, bosan gile aku ingat lagi dulu time akukt asrama siap bergaduh² nak rebut adik angkat..memang tak guna.." Aji.

"Ahahah berebut yang tak tahan tu.." Aku.

"Hah..Aku siap ade budak² aku sound aku suruh jauhkan diri dari adik angkat aku sebab dorg jeles dengan aku..ahaha tak boleh blah sial..!! " Aji.

"Mesti sweet gile adik angkat kau ni, semua orang nak.." Man.

"Bestlah jugak ada adik angkat ni, kalau kat asrama, time makan paling best, perut memang penuh je sebab adik angkat aku supply makanan..ahahaha" Aji.

"Eh apa nama sekolah kau, aku tak ingat lah Aji.." Wan.

"Ala Sekolah Agama Lelaki yang kat Klang tuh..tepi jalan je.." Aji.

"Huh??!!"

"Weh adik angkat kau lelaki ke???" Wan.

"Yelah..kalau tak silap aku Hafizul nama dia..ahahaha " Aji.

"Tak boleh blah sial...adik angkat lelaki..aku ingatkan perempuan, ceh..!!" Wan.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law