Friday 31 October 2008

Dosa dan pahala

Kehidupan seorang Rockers memang benar² seronok, bangun tidur lewat, disebelah bersama kekasih, rambut panjang dibetulkan, misai dan janggut dibiarkan, nyalakan api untuk rokok, bersiap atau berpura² siap, bertemu dengan rakan², habiskan masa berjalan² menikmati keindahan setiap tempat yang dilawati, cuba lari dari wartawan hiburan, cuba lari dari kecamukkan, ada peminat yang perasan, ada orang yang jeling², tapi buat bodoh, makan minum yang sedap², makan minum yang mahal², beli cenderamata, pergi ke tapak konsert, cuba periksa apa yang patut, dadah, ganja, arak, semuanya ditangan, kepala kekasih dilengan, seronok gembira kegirangan, pengurus pengatah tak dipedulikan, dunia ini untuk orang muda, aku masih muda jadi tolong jangan peduli, malam menjelma semuanya siap, aku cool, kau pun cool, pentas aku punya, lagu aku punya, lampu aku punya, angin juga aku punya, suara aku kau yang punya, terpekik terlolong kau yang punya, menari mengangguk kau yang punye, cahaya kamera kau yang punya, dadah ganja arak rokok kita sama yang punya, lelaki perempuan semua masing² yang punya. Lepas show semua puas, tapi ada yang tidak puas, ada yang kutuk, ada yang mnghina, ada yang senyum lebar, ada yang terpaut. aku tidak peduli, malam ini aku yang punya, ayuh mari bersambung pesta. aku muda jadi dunia ini aku yng punya, kekasih sudah bertukar, suasana sedang masuk keluar, mabuk², gembira², perempuan², lekaki², pergi pub pergi kelab, masuk hotel atas katil, aku tidak peduli janji semua mampu berdiri, teman sedang beradu, aku puas, dia puas, aku riang dia ceria, janji dunia ini aku yang punya, lepas penat sambung tidur, esok bangun menghadap jendela, nyala rokok menggeliat, yes aku masih muda tidak perlu bersiap naik bus, naik keretapi, naik kapal terbang, sampai masa berhenti jumpa destinasi, aku gembira kau pun gembira, aku tak kecewa kau pun tidak perlu kecewa, aku masih muda kau pula sudah tua, aku seorang rockers, kau seorang orang, aku hisap dadah kau hisap darah, aku mabuk gembira kau mabuk dapat duit berkepuk², aku menyanyi kau bawa projek juta² lari, aku terpekik kau mencekik, kekasih² aku menyeru, orang² kau datang menderu² aku beradu kau bermadu, kawan aku pijak pedal kau berskandal, aku gembira kau buat orang hiba, aku jujur tapi perut kau bujur, aku muda tapi kau tua, aku tidak kacau manusia tapi kau sia², aku seorang rockers tapi kau perompak negara, semua orang sengsara.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law