Monday 1 February 2010

Perasan tanpa perasaan

Sama ada kamu pemandu teksi mahupun pencuci toilet, tidak kira kamu adalah penjual tiket wayang di kaunter ataupun kerja membaiki alat penghawa dingin. Aku percaya semua diantara kita ada cita-cita, ada impian juga harapan. aku juga percaya sama ada kamu adalah pengurus bank mahupun jurutera, tidak kira kamu adalah doktor mahupun usahawan yang berjaya, setiap disebalik apa yang kita sudah kecapi masih ada simpan sekelumit cita-cita, harapan juga impian. Begitu juga dengan aku, cuma apa yang diimpikan selalunya akan tersasar dari apa yang aku mahukan dan sebagai orang yang selalu tidak berjaya aku sudah biasa dan lali dengan keadaan begini, jadi tidak perlu meletakkan harapan setinggi gunung ataupun menara supaya tidak terus kecewa. Percayalah, kita tidak akan lalui jalan yang sukar jika kita tidak mampu melaluinya.

Kehidupan ini sebenarnya sangat adil, cuma kita saja yang tidak perasan atau berperasaan.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law