Thursday 13 May 2010

Antara plot dan cerita tentang dia #3

What if, you had a chance to find true love??


Dia masih belajar di UTM Skudai, aku pula adalah seorang android di syarikat penerbangan gergasi negara, pada waktu itu hidup aku sangat kelam dengan pelbagai drama ditempat kerja, hari² aku kerja tidak kira hari cuti mahupun hari biasa dan hari² juga aku pulang lewat. Pada waktu yang sama juga aku sering bersembang dengan dia melalui telefon, bertukar pelbagai cerita juga pengalaman. Pada waktu yang sama juga aku memang kenal dengan ramai perempuan, aku kenal dengan banyak jenis drama, aku juga faham dengan setiap konflik yang ada tapi aku senang dengan dia dan aku rasa dia juga senang dengan aku, setiap kali bila dia pulang dari UTM kami pasti melepak, makan juga bergelak ketawa, sampailah ke satu tahap dimana aku rasa sangat senang dengan dia, sangat bebas bersama dia dan hinggalah pada satu ketika dia terpaksa dimasukkan ke hospital kerana menjalani satu pembedahan kecil. Aku rasa akulah yang paling risau tentang dia walaupun aku bukanlah 'bf' dia. Kami terputus hubungan dengan dia buat seketika dan tak lama selepas itu dia menghubungi aku semula, syukur dia sudah kembali sihat dan aku pelawa dia untuk pergi ke satu gig di KL sehari sebelum dia pulang ke UTM, kami menghabiskan masa dari siang hingga ke malam menonton band THE UPSTAIRS sama², bersembang dan bergelak ketawa hingga aku hantar dia ke Pudu raya kerana malam itu dia terus pulang ke UTM, hati sudah mula terdetik tapi lidah masih kelu. Aku biarkan saja ianya berlalu.

Bersambung . . .

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law