Monday 17 May 2010

Sambil gembira lalu mengetis abu rokok kebawah.

Sesudah makan, sesudah sedut air dan yang tinggal hanyalah sudu dan garfu serta pinggan kotor dan gelas berisi air sambil semua sedang gembira menyerap asap rokok masuk kedalam rongga.

"Eh Awi mane..lame tak nampak.." Tanya aku,

"die pegi rumah pakcik dia ada kenduri cukur jambul.." Jelas Lan.

"Ha..kau tau tak, yang cukur jambul untuk bayi haram" Kata aku.

"Yeke..??" Tanya Wan.

"A'ah..aku ada baca satu artikel kalau tak silap dari JAKIM kut..better buat kenduri doa selamat je" Jelas aku.

"Ala..bende² ni semua kite ikut budaya india lah.." Jelas aku lagi.

"Yelah ratus² tahun dulu berape jenis bangsa datang jajah kite..."Cantas aku lagi.

"Tula..Parameswara tu dari mane...kan." Sambung Man.

"Issshh...kite ni semue nak ikut orang lah..originality memang takde lansung..kalau cite pasal makan lagilah memang semue tiru orang lain je.." Kata Wan.

"Oh adelah originality..hasad dengki, iri hati, tak bleh tengok orang lain berjaya...ha tulah kite punye originality.." Sambung Wan lagi dalam keadaan muka kering..

"Tulah...hati busuk...perut busuk...semue bagi kat kitelah.." Cantas aku.

"Biaselah..contohnye depan kite ni...perut kau ni kalau pecah..huh..satu kampung bau busuk.." Kata Aji sambil mata merenung kearah Wan.

"Kah...Kah..Kah..

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law