Monday 10 May 2010

Kesakitan semalam untuk penawar hari ini.

Sejak selasa lalu aku terperangkap dan terdindas didalam wad akibat dari pembedahan, hidup seperti tidak ada makna, matahari dan bulan tidak kelihatan, atmosfera bising tidak kedengaran, alunan muzik gembira tidak diserap, American eagle jauh sekali untuk aku hirup, yang ada cuma katil, kotak tv kecil, jururawat, makanan² sihat serta ubat²an. Mujur 'super gf aku sentiasa bersama aku, mujur dibawanya kopi setiap hari dan terima kasih juga kepada sesiapa saja yang datang melawat. Namun segalanya seperti tidak kena, hati kecil aku meronta setiap detik untuk terus lari keluar dari wad dan paling mengecewakan bila sepatutnya aku sudah boleh keluar tapi ditahan lagi sehari kerana berlaku pendarahan, rasa hidup ini lansung tidak adil, rasa hidup ini lansung tidak setimpal. Otak dan fikiran aku semakin beku, hati dan jiwa aku semakin tidak menentu, kenapa aku..?? kenapa aku..?? walaupun pun aku sering pujuk hati aku untuk bersabar, hingga lah ke hari ini aku semua deria melonjak gembira, sebab apa??

Aku sudah boleh keluar dari hospital dan Doktor beri MC sampai minggu depan, jadi aku boleh rehat sambil senyum sampai ketelinga dirumah.. Yes..!!!

Viva la Doctor..

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law