Tuesday 1 March 2011

A birthday in Surrey, a party in North England.

Sabtu lalu disaat aku sedang mengelamun disiang hari, terdampar dan terbaring tanpa arah tuju. hidung ditusuk dengan bau yang harum, hujan pula turun berdentum-dentum, perut pula sudah tidak lagi bercantum-cantum. Aku buka mata, aku tegakkan badan lalu aku terlihat 'super wife' aku sedang siapkan Chocolate chip soft cookies, patut baunya mencucuk. aku bingkas bangun, buat kopi pahit lalu telan beberapa keping kedalam rongga, diulam pula dengan kopi pahit yang panas dalam keadaan hujan sedang turun, aku nyalakan rokok lalu sedut sedalam²nya dan nikmatnya datang sekelip mata tanpa aku duga, itulah nikmat yang digabungkan. Semua neuron² dalam kepala bersambung-sambung.
Malam ini ketika sedang sibuk memberi fokus pada satu kerja, aku terlihat kelibat 'super wife' sibuk buat pukul telur dengan 'butter', pada mulanya aku biarkan saja, tapi bila bau datang menyelinap kehidung, aku intai dari jauh, kelihatan seperti sesuatu sedang bergelumang didalam 'oven' tidak sampai 5 minit kemudian, 'super wife' aku keluarkan dan aku rasa ruang tamu bertukar menjadi seperti syurga ciptaan, aku capai dan masukkan kedalam mulut, di ulam pula dengan air oren sejuk. Yes.. terbaik...

"Sebab itu aku panggil kau 'super wife'..."

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law