Friday 4 March 2011

Kau ape tau..!!??

Aku rasa jelek, aku rasa nak muntah, aku rasa seperti badan bercerai dari nyawa bila ada orang² yang lebih tua dari aku, lebih dulu makan garam dari aku, lebih banyak kumpul pengalaman dari aku bercerita tentang kerajaan yang dah banyak bantu rakyat, dan paling menyedihkan lagi mereka boleh cakap

"Kau ape tau...?? dari dulu lagi kerajaan yang buat sekolah, buat hospital, buat jalan raye, buat semue bende untuk rakyatnye..kau ape tau...?? dulu dorang yang pegi angkat senapang lawan komunis..bla..bla..bla..jadi kenape nak tukar kerajaan"

Mungkin orang cakap jangan sesekali cuba untuk politik kan setiap isu, tapi bagi aku, dari segala jenis aspek di negara ini, aku mahu salahkan pihak pemerintah, kenapa?? sebab pemandulan pemikiran rakyatnya, mungkin benda² seperti korupsi dan rasuah adalah perkara biasa bagi kita, tapi cuba ambil contoh, dalam industri sukan, hiburan, pertanian, perikanan, pola penempatan, kewujudan mat rempit, kewujudan saman yang tidak masuk akal seperti 'speedtrap' di kawasan penurun bukit, kewujudan 'bumper' dijalan raya yang terlalu banyak untuk elak supaya mat rempit tidak bawa motor dengan laju, sistem pendidikan yang malap, guru² yang lansung tidak bernafsu untuk mendidik anak², masalah sampah sarap, masalah banjir, sistem pengangkutan, kesedaran sivik yang terlalu rendah, masalah tanah rizab, kos sara hidup meningkat, harga kereta yang mahal, loan bank, KWSP dan seribu satu macam perkara yang ada.

Damn..!! masih ramai lagi yang tak tahu...

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law