Sunday 6 March 2011

Go sing, too loud. Make your voice break, sing it out. Go scream, do shout. Make an earthquake.

Semua orang sedang cuba lari dari kepayahan, kejerihan, semua orang sedang sibuk 're-structure their life', semua orang sedang cuba cari cahaya dan warna pelangi, semua orang sedang cuba untuk siapkan segala²nya. Inilah lumrah, inilah harga yang harus dibayar. Sama juga dengan aku, walaupun sudah berkahwin namun lukisan untuk sebuah kehidupan masih lagi terus aku lukis, cantik atau comot, abstrak atau hitam putih aku pun tidak pasti, cuma aku tumpang gembira bila lihat dan dengar semua kawan² sedang juga menuju kearah itu. 'gambate' aku ucapkan, 'berusahalah' aku laungkan. Jika kalah jangan cepat mengalah, jika jatuh tersungkur cepat² bangun,  jika kau fikir kehidupan ini seperti roda, kadang² kita diatas, kadang² kita dibawah dan kadang² kita juga mungkin dilenyek oleh roda itu, lupakan. Bangun dan pergi musnahkan roda kehidupan, tiada siapa yang berhak pusingkan roda kita melainkan kita sendiri jadi apa perlu sebuah roda untuk kehidupan, jalan dan terus berjalan tanpa perlu toleh kebelakang. Setelah lebih dari 10 tahun aku abaikan kehidupan, aku rosakkan segala lukisan, aku hancurkan impian, hari ini ianya jadi pengajaran. Aku rasa ramai yang lebih muda, jauh lebih muda dari aku yang baca blog ini dan aku harapkan semuanya boleh berjalan juga terbang dengan kekuatan yang ada agar bila kau lihat kembali kehidupan kau dibelakang satu hari nanti kau tidakkan akan rasa sesal.

Go sing, too loud. Make your voice break - Sing it out, Go scream, do shout. Make an earthquake...

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law