Saturday 3 July 2010

Hail to the Dutchmen.

Pagi ini bangun dalam keadaan malas, mandi dalam keadaan terpaksa lalu pandu jentera pemusnah ke tempat kerja, sambil cuaca kelihatan sangat kelabu, angin kencang terbang melulu² manakala cahaya matahari tidak terang sebaliknya malu tersipu-sipu. Seperti hari² biasa aku gelumangkan tekak dengan hirupan kopi panas juga tangan mula nyalakan ribuan molekul untuk membakar segulung American eagle, berdiri dengan cemerlang bersandar di tiang besi dalam keadaan tenang sambil mata sayu melihat panorama pagi juga sambil hidung menghirup udara tenang dan dibilas dengan asap dari american eagle aku rasa sangat tenang. Kemudian datang seorang jejaka yang juga sama² kerja dengan aku hari ini dan kami mulakan perbicaraan.

"Eh kau tengok bola semalam" tanya Rizal pada aku sambil tangan sedang menyeluk poket untuk keluarkan sesuatu.

Sambil senyum aku balas "Tengok.."

"Oklah Holland menang..padan muka Brazil" Cantas Rizal sambil menyalakan rokok.

Aku terus bertanya "Tulah...kau pun anti brazil ke..??"

"Ahaha..lebih kurang ke...eh semalam kau sokong mane?? Holland ke Brazil..??" Tanya Rizal lagi.

Dalam keadaan malas aku jawab "Dua² bukan favourite team aku sebenarnye..tapi untuk game malam tadi aku support Holland..."

"Tulah...dorang main oklah, tapi tak power sangat lah, ade ke banyak kali tak boleh score..aku berbulu je tengok, yang time dari kiri dorang passing..pastu..bla..bla..bla..time betul² dah depan gol, defend takde pun tak boleh buat ape..bla..bla..bla..." Jawab Rizal sambil cuba untuk buat diskusi tentang perlawanan malam tadi.

Aku pula cantas "Tapi Zal aku sokong Holland bukan sebab dorang main terrer main bola.."

"Abis tu...??" Tanya Rizal.

Aku jawab "Sebab kat Amsterdam ade 'Red light district' best gile..".

"Cis tak gune..."

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law