Sunday 28 December 2008

Diet terbaik #2.2

Diet yang terbaik adalah biarkan sahaja makanan memenuh kan perut sehingga saraf tidak mampu untuk menghantar mesej kepada otak untuk nyatakan kita dah kenyang kerana lemak telah menyekat kemaraan mereka. Diet yang terbaik juga adalah cuba berjogging pada waktu malam itu pun sambil memejamkan mata serta berbaring diatas tilam tapi pastikan pintu tertutup rapat, padamkan aircond mahupun kipas dan cuba selimut seluruh badan. Bila keadaan menjadi berbahang secara tidak lansung badan akan keluarkan peluh dan itu adalah cara temudah untuk membakar lemak, apabila bangun dari tidur sudah pasti baju akan basah kerana berpeluh dan itulah kepuasan yang sebenar. Bagi wanita pula jadikan window shopping sebagai terapi yang terbaik untuk membakar lemak.

"Wan macam mana nak kurangkan berat badan ni..i serius ni..? Tanya Zeera.

"Jom kuar jalan² window shopping.." Jelas Wan.

"Malas lah, penatlah nak jalan, lagipun duit takde nanti sakit hati je kalau ternampak bende² yang lawa..i tanye camne nak kurus bukan abiskan duit" Jelas Zeera.

"Thats whylah i ajak u pegi window shopping, bila kita boleh berjalan seluruh shopping complex maka lemak akan terbakar, kan bagus tu, sambil tengok² barang u also can burn ur fat.." Jelas Wan pula.

"A'ah..lah nape i tak terfikir, tapikan i kene pakai pakaian jogging la ek, sbb boleh berlari² kat area shopping complex sambil tengok barang² yang ade..good Idea la Wan..u memang best sayang u.." Zeera.

"Taklah u salah, sape suruh u pakai baju jogging, nanti orang ingat u gile pulak.." Wan.

"So what should i do..??" Tanya Zeera.

"Sampai je kat shopping complex kite pegi cari kakak² indon yang mop lantai or cleaning toilet, i akan slowtalk dengan akak tu untuk bagi pinjam baju die kat u, so u pakai baju akak tu and mop lantai kat seluruh shopping complex sambil² tu u boleh window shopping, and its help u to burn ur fat sebab u mengemop. kan.." Jelas Wan.

"Kau Gila..."

1 comments:

Anonymous said...

huh..tak gune..

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law