Saturday 13 December 2008

Dun Laoghaire milik aku dan dia

Petang sabtu yang indah, sambil hujan baru sahaja berhenti jatuh, suasana amat nyaman sambil telinga dan jiwa aku sedang amat mencintai lagu² dari LUKESTAR. Aku tidak pasti kenapa tetapi setiap bait² lirik serta alunan mendayunya mampu buatkan aku lupa pada kegelapan, kekelaman, dan kesedihan. Segala²nya gembira, semuanya riang ria. apabila aku dengar alunan muzik mereka membuatkan aku sama seperti sedang berjalan² sambil berlari bersama dengan orang yang tersayang di tepian jalan di dun laoghaire, dublin. sambil angin bertiup ceria dan nyaman dengan suasana awan dan langit menari² diatas. Tambah pula burung² turut sama serta untuk melengkapkan impian. Sambil tangan ditarik serta kaki deras melangkah serta kedua²nya sibuk melayan perasaan dan bibir meluahkan rangkap² lirik dihiasi dengan alunan gitar dan drum yang seolah² ingin bercerita membantu dunia gembira aku. Oh jiwa dan minda aku bebas bercinta bersama si dia. kedua²nya sibuk berpegangan sambil berlari², sambil aku menikmati keindahan rambutnya yang berterbangan serta lirikan matanya yang gemersik serta jiwanya yang tenang. Yes Memang dunia di Dun Laoghaire milik aku dan dia. Tiada siapa yang boleh meresahkan keadaan.

tiba-tiba.

"Weh aku tengah boring ni, nak masak sambal ikan bilis dengan telur, kalau lapar datang rumah aku..ahahaha"

"Huh..."

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law