Saturday 27 November 2010

Friends not enemy.

Sejak dari 6 bulan yang lalu aku telah punya 'patner' baru ditempat kerja, sudah 5 buah kapal terbang kami lakukan bersama², dan sedikit kegembiraan aku terima bila bekerja dengan 'patner' baru aku. Aku tidak pernah cerita secara 'details' tentang rakan sekerja aku didalam blog ini cuma hari ada satu kejadian pelik berlaku. Well, nama 'patner' baru aku ni Nazry, dia tua setahun dari aku, masih bujang, 'humble' juga baik hati, tapi kami bukan baru kenal, aku dan dia berada didalam 'batch' yang sama ketika mula bekerja di syarikat penerbangan gergasi ini 7 tahun yang lalu, cuma kami berada di bahagian² yang berlainan, walaupun dibawah satu jajahan yang sama. 3 tahun lalu ketika aku diterima sebagai pegawai perancang, 6 bulan kemudiannya Nazry pula berjaya dinaikkan pangkat juga sebagai pegawai perancang, kami buat kerja yang sama cuma, projek kapal terbang tidak sama, client juga tidak sama, walaubagaimana pun Nazry selalu menghabiskan masa dengan aku pada waktu rehat setiap pagi dan petang, kami juga pernah 'travel' bersama² seperti ke Tawau, Sabah, Bandung & Jakarta, Indonesia juga Amsterdam dan Hamburg. Selebihnya kami travel berasingan. Nazry punya hobi yang sama seperti aku iaitu mencari kedai makan yang terbaik untuk perutnya, walaubagaimana pun dia kurang 'update' tentang dunia muzik. Yes dia dengar muzik tapi halwa kami berbeza, antara band kegemaraan Nazry adalah seperti QUEEN, LED ZEPPELIN, DEEP PURPLE, GUN 'n' ROSES juga BEATLES dalam erti kata yang lain, Nazry memang masih terikat dengan muzik² glam rock tahun 70an-80an dan hampir saban hari dia mendengarnya dan aku memang tidak kisah lansung pun dengan apa yang dia dengar kerana aku juga pernah dengar lagu² dari band tersebut. Cuma hari ini ketika aku sedang sibuk menyelak setiap helaian kertas kerja sambil udara dingin menyelubungi seluruh perut pejabat, aku terdengar lagu 'Creep' dari RADIOHEAD berkumandang di pc Nazry dan aku lihat dia tekun mendengarnya.

"Yes.. dia dah masuk tahun 90an pula.."

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law