Friday 19 November 2010

hopeless hope.

"We want more...!! we want more...!! we want more...!! we want more....!!" bunyi sorakkan dari bawah pentas.

Aku sudah berpeluh diatas sambil gitar masih terpaut dibahu, namun adrenalin semakin membara-bara, aku toleh kebelakang dan lihat Sharman masih menggengam erat stik drumnya, aku toleh ke kiri dan yang pasti 'super wife' aku teguh berdiri disebelah aku sambil pegang erat kamera.

"We want more..!! we want more..!! we want more..!!" semakin deras bunyi sorakkan dan ada yang menghentak penumbuk dilantai pentas.

Aji jerit dengan kuat sambil memberi 'signal' "Ok this is last one from us... Hopeless hope"

Semua bersorak gembira dan bersedia mosh. Aku dan yang lain memulakan kerja iaitu dengan lagu terakhir pada petang tersebut, kami berdiri sambil kepala dihayun keatas dan kebawah, aku julang gitar keatas, aku henjut kekiri dan kekanan, begitu juga yang lain², setelah lebih kurang 5 minit berlalu lagu terakhir kami habis dan aku serap satu tepukan paling gemuruh. Kami gembira setelah hampir 3 bulan berehat, hari ini aku luahkan segala apa yang terbuku dihati, kemudian aku dan yang lain turun tangga dibelakang pentas dengan hati gembira, hati riang ria dan seorang lelaki dari Finland pula datang menyapa, dia perkenalkan diri, aku kurang ambil peduli yang aku pasti dia mahu satu Finland terima cd kami. Aku puas pada petang itu dan kami juga sukses pada petang itu.

Tapi sampai kehari ini tulang belakang aku serta tengkok masih berdenyut², mungkin ada keretakan.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law