Thursday 25 November 2010

My minerva.

"So God bless you all..."

"For the song you sang us...oh..."

"For the hearts you break, everytime you moan..."
Dulu aku siulkan lagu ini, dulu aku cari dan petik pada gitar lagu ini, dulu juga aku hanya mampu ajak rakan² 'cover' lagu ini juga lagu² lain dari DEFTONES di studio jamm, pada waktu itu, masing² mahu jadi Chino Moreno, mahu petik bass seperti Chi Cheng, mahu hentak drum seperti Abe cunningham tak kurang juga yang kumpul duit dan beli 'sampler' semata² mahu jadi seperti Frank Delgado dan aku pula mahu bela rambut panjang dan mahu petik gitar seperti Stephen Capenter, itulah impian dan harapan, tapi lama kelamaan semuanya lenyap, rakan² aku juga senyap mungkin sibuk dengan masalah masa depan masing², 'carrier conflict', lovelife, marriage life dan sebagainya. Hari demi hari, bulan demi bulan, tahun juga demi tahun, segala²nya lupus akibat dari perkara² lain yang melanda diri juga pemikiran masing² hinggakan Chi Cheng selaku bassist mereka yang terlibat didalam kemalangan serius dan koma pun kami tak ambil peduli. Hingga lah pada minggu lepas aku dapat tahu yang DEFTONES mungkin akan ke Kuala Lumpur pada februari tahun depan. Bagi yang dah lupa atau tidak mahu ambil pusing, aku pun tidak mahu ambil kisah, yang penting aku akan seret 'super wife' aku pergi dan biarkan diri kami tenggelam bersama² dengan adrenalin mereka.

Yes...!!masa untuk hafal semula lagu² mereka..



kepada sesiapa yang baru mahu kenal band 'art metal' ini sila lah goggle.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law