Friday 1 April 2011

Potong rambut.

Setiap bulan aku pasti akan melawati salon, rambut harus sentiasa kelihatan kemas, ianya juga memainkan peranan penting untuk pastikan orang yakin bila melihat aku. Jadi setiap kali bila aku duduk di kerusi salon sambil menunggu 'hair stylist' mengenakan jubah melitupi badan, aku sering tertanya "untuk hari ini sudah berapa banyak kepala yang mereka dapat potong, jika potong rambut 1 kepala rm15 utk 10 kepala mereka akan dapat rm150, itu tak termasuk servis cuci, luruskan, rawat juga warnakan rambut". Jadi secara rumusnya aku akan congak mengikut formula aku terhadap keuntungan setiap hari salon tersebut. Tapi apabila mata aku fokus pada cermin bersar dihadapan aku sambil tunggu 'hair stylist' siapkan gunting aku akan berkata "Damn..!! badan aku dah naik sial...kena start diet semula.."

Kenapa perlu letak cermin didalam salon??

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law