Sunday 17 April 2011

Property or prosperity

Di kiri dan kanan, semua orang sedang sibuk memasukkan makanan kedalam mulut, tidak kiralah badan besar ataupun kecil, semua orang memang sibuk makan, lebih² lagi kedai makan itu punya kualiti dan kuantiti yang mencapai tahap rating paling tinggi, semua orang akan lupa tentang berapa harga setiap makanan, janji puas makan. Di meja aku kami berempat juga sedang sibuk makan, ada nasi, ada udang, ada ketam, ada ayam, ada mozarella cheese, ada pizza, ada roti naan, ada air bergelas besar, ada air bergelas kecil. Semua orang puas memenuhkan perut. Tidak lama selepas itu aku mula nyalakan rokok, begitu juga Wan. Mieza buka cerita rakan²nya dan terpalit satu nama yang agak familiar pada aku, lalu aku bertanya.

"Die keje mane skang..Cabin crew kan..??" Tanya aku.

Mieza kerut dahi "Cabin crew?? eh taklah die keje kat event mangement.."

"Oh yeke?? aku silap orang la ni.." Cantas aku.

Mieza terus sambung "Ha tulah..tapi ni keje baru die..dulu keje....ala yang pasal property² ni..orang panggil ape ek..aku lupe.."

"Property?? keje jual rumah ke...??" Soal aku lagi.

Mieza sambil senyum "Ha..lebih kuranglah..aku lupe name tu..tapi ade related dengan property la.."

Wan menyampuk. "Property ke burger prosperity??"

"Tak kenyang lagi ke..??"

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law