Monday 15 June 2009

Happy birthday.

Gig..gig..gig..selain dari pesta muzik juga pusat himpunan muda-mudi yang mencintai muzik genre mereka sediri, gig juga boleh dijadikan sebagai satu platform dimana kesemua yang hadir dapat bertukar² pendapat, bercerita tentang kisah² jenaka juga berbincang tentang alat² muzik. Pada satu tengahari yang berbahang selepas hujan lebat turun di waktu pagi, ketika didalam jentera pemusnah hendak menuju ke satu destinasi yang penuh dengan pesta² berdarah iaitu gig. Berlaku satu kisah yang sangat menyedihkan. Sambil jentera pemusnah perlahan² melewati setiap deretan kedai² dan banggunan.

"Aku tak tau lah, dari malam tadi badan rasa tak sedap je.." Jelas Aji sambil bersandar di seat belakang.

"Pergi cari panadol lah..nanti oklah tu" Jawab aku.

Wan sambil menoleh kebelakang "Kau bukan ape ni, umur dah bertambah, darah dah banyak, urat saraf dah sempit tu yang demam tu..

"Aku dah makan panadol, tap tak hilang² pun..macam mane ni.." Jelas Aji lagi sambil mengusap rambutnya keatas.

"Kau kena makan benda² panas ni, bagi berpeluh.." Terang aku.

Wan menoleh kebelakang sekali lagi lalu mencantas "Macam ni lah, depan tu ada Mc'D kite masuk drive-thru tengok..dapat makan fries panas² pun dah ok dah aku rasa, mesti berpeluh punya"

"hishhh..apesal lah kau ni.." Aji.

"Happy birthday Aji.."

1 comments:

dila john said...

alahai comelnyer aji..
huhu ~~~

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law