Sunday 7 June 2009

Prolog tentang semalam.

Semalam aku hanya duduk diam didalam bilik, pasang dvd "Little Britain" dan bergelak ketawa seorang diri sambil ditemani oleh sebotol air mineral juga dengan satu panggilan di telefon dikala malam tadi adalah malam minggu, malam dimana kebanyakkan golongan muda mahupun yang sudah berkeluarga, akan keluar menyambut kemenangan, kebebasan dan keseronokkan. Setelah lima hari berusaha keras dan deras, setelah lima hari yang penuh dengan kisah² tragis dan sebagainya. Sambutlah selagi anda termampu. Kadang² aku rasa seperti tidak mampu untuk menipu diri aku, kadang³ aku biarkan saja diri menjadi sangat jujur, yelah semalam aku rasa seperti semakin hari semakin hampir kesunyian datang dan aku hanya biarkan tanpa membantah. Konflik terus berlaku disaat keadaan semakin meruncing, terdesak dan sangat sesak. Tetapi aku cuba terbalikkan supaya ianya menjadi sangat sempurna, bersih seperti tidak ada apa² pun yang berlaku dan Yes!! aku akui, kadang² terdampar dan dilempar sambil menonton dvd seorang diri disaat semua yang lain² sibuk keluar berpesta dan berdusta benar² buat aku jadi tenang, lebih² lagi menonton perkara² yang melucukan.

Tapi tenang sekejap saja, kerana pagi ini iaitu pagi ahad aku ditempat kerja berpusing² disaat yang lain² seronok berlingkar² dengan selimut masing². Damn!!

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law