Saturday 20 June 2009

Tenat.

Pagi tadi dalam keadaan langit yang sangat mendung, hujan rintik² turun dengan malas secara tidak sengaja dapat menyamankan keadaan, dapat menenangkan perasaan. Aku berdiri tegak dibawah bumbung berwarna biru sambil bergelumang dengan asap dari 'American eagle' selepas selesai menghirup kopi. Mata sangat tenang melihat hujan turun membasah, mata tenang memandang jauh segala kedinginan.
Thats it..!! aku perlu berhenti mengelamun. Sebenarnya aku rasa seperti sedang hendak hentikan degupan jantung untuk seketika, aku seperti hendak menyekat saluran darah dari terus mengalir juga untuk seketika. Aku sudah terlalu penat untuk melawan segala arus yang datang tanpa henti dengan keadaan kedua² belah tangan terikat ketat. Tekak sudah terlalu perit kerana menjerit² meminta bantuan, walaupun tiada siapa yang ingin datang membantu. Entahlah sampai bila aku harus tersekat dan terikat, aku pun tidak pasti, yang nyatanya aku sedang tenat.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law