Wednesday 8 July 2009

Pagi tadi pada hari esok.

Pagi tadi dalam suasana yang amat suram dan gelap, kedengaran sayup dari luar rumah bunyi mesin memotong rumput membuatkan minda dan jiwa aku terus bekerja walaupun mata sangat berat untuk dibuka, tangan aku mencapai telefon bimbit lalu secara mekanikalnya terus memicit butang². Mata dibuka perlahan² untuk memberi fokus pada skrin, jam menunjukkan sudah pukul 8 pagi dan ada satu pesanan ringkas terapung lalu aku buka dan baca, ianya tertulis "hi, thanks coz u tak update ur blog, coz i baru baca sampai bulan march punya entri". Aku bingkas bangun terus mandi dan pergi kerja, Jam 11 pagi di dalam perut pejabat seorang rakan datang menghampiri aku lalu berkata "Bang, Amin baru baca sampai bulan 3 punye je kat blog abang, laju sangat post". Aku hanya diam tapi kepala aku berfikir, bukan aku taknak post lagi ataupun post terlalu laju setiap hari, cuma benda² begini akan datang secara natural, tak perlu paksa, macam sekarang memang aku tak bernafsu lansung untuk taip apa² untuk blog ini, cuma akan memasukkan entri² khas kepada rakan² yang hendak ber-diet. Perkara² lain memang tidak ada cerita sebab aku sedang sengsara.

Maaf

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law