Sunday 12 July 2009

Selang beberapa jam kemudian.

Tuah harimau pada belangnya, tuah ayam pada kakinya, tuah hang tuah pada keris tamingsarinya, tuah aku pula pada tiket ENVY yang diberi percuma oleh Jebs atau Junad gara² dari esei pendek tentang "kenapa dia perlu beri tiket ENVY kepada aku" beberapa minggu yang lalu. Selepas beri esei tersebut aku memang tidak ambil tahu pun tentang ENVY juga tidak buka email aku untuk tahu cerita up-todate, yang aku tahu hidup harus diteruskan walaupun dalam poket seluar hanya ada beberapa keping syiling berlanggar diantara satu sama lain serta beberapa lipat wang kertas berwarna biru dan merah terperosok malu dan hina didalam wallet aku dikala waktu untuk sampai kehujung bulan mengambil masa lebih dari 15 hari lagi. didalam kepala hanya memikirkan jalan seterusnya untuk terus meneruskan kehidupan seharian sama seperti orang lain pada bentuk fizikal tapi bukan mental. Pagi semalam sebuah nota telah aku taip khas untuk ENVY didalam blog ini tentang betapa kesempitan dan kehimpitan hidup membuatkan aku sukar untuk pergi melihat aksi mereka. Tetapi tuah tidak kenal manusia, hang tuah juga tidak kenal parameswara, dengan tangan gatal untuk membuka email secara tidak sengaja telah membuatkan aku terpandang kepada 1 mesej yang memberi tahu bahawa aku menang tiket ENVY, nafas tercungap² kerana email tersebut 5 hari yang lalu, ENVY bakal beraksi tidak lebih dari 7 jam dari email aku dibuka, dengan perasaan seperti hendak berjudi aku reply juga pada Jebs serta tinggalkan no telefon bimbit, terasa kesal didada kerana sudah lama aku tidak buka email, tap nasib benar² menyebelahi aku tidak lama selepas itu Jebs balas email dan beri segala penerangan dan cara untuk mengambil tiket ENVY. Hati sangat gembira bila ada teman istimewa dengan istimewanya berani untuk menemani aku untuk tengok ENVY membuatkan aku terus tidak fikir panjang, memang urat saraf, luna², serat norma-norma mereka milik aku.

Terima kasih yang tak terhingga kepada Jebs a.k.a Junad kerana memberi sinar cahaya kepada aku. nanti dah gaji aku belanja kau makan special sampai kenyang, tapi gaji aku yang lagi 3 bulan. iaitu selepas aku berjaya menutup segala hutang piutang. Jangan bimbang aku takkan lupa. Terima kasih sekali lagi.

5 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

hahaha. nyaris2 tak dapat pergi tgk semalam. :D

mrshafiidz said...

congrats =) saya pun pilih esei awak hari tu..ngheeee

Suffian Salim said...

mrshafiidz - huhu...terima kasih kerana pilih esei saya..
thanx Ami coz temankan saya..

Suffian Salim said...

Thanx Aim...coz temankan saya..

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law