Saturday 25 July 2009

Perasan bukan berperasaan.

Dalam keadaan lampu kalimantang sedang menerangi keseluruh ruang didalam perut pejabat, sambil kedengaran beberapa manusia sedang melontarkan suara² berbincang tentang hal² kerja. Aku yang sedang terperosok dibahagian penjuru menyemak segala kertas kerja hanya menyerap segala apa yang berlegar² disekeliling aku. Disebabkan sejak dari hari Isnin rakan setugas aku Adlina tidak dapat datang kerja kerana anaknya telah dimasukkan wad kerana mengalami beberapa jangkitan, aku didatangkan oleh dua orang gadis yang sudahpun berkahwin dan ada yang sudah mempunyai anak, kenapa aku masih panggil mereka gadis?? kenara terkeluar beberapa dialog dari mulut mereka seperti

"Eh kau tengok mamat tu, aku macam sejuk je tengok dia" Kata Alin kepada Sue sambil menganggukkan kepala kearah seorang lelaki berkulit putih yang bernama Chris Bentley yang sedang duduk.

"Haah kan, dia macam rileks je kan" Balas Sue pula.

"Tulah, semalam aku reject card die coz ade banyak silap, tapi dia tak marah pun, pastu soft spoken, betul² gentleman lah". Jelas Alin lagi.

Aku sambil menoleh terus bercakap "Oh, mamat ni memang macam ni, British people memang sangat² being polite dengan semua orang"

"Hah tu la pasal, rasa berkenan la pulak, walaupun nampak dia macam dah tua kan.." kata Alin sambil tersenyum.

Dengan senyuman aku membalas "..tulah aku pun memang dah lama perasan kat mamat ni, ada lagi sorang kau tak jumpe lagi, dia keje nite shift, nama dia Peter, pun cool gila jugak"

Mereka diam dan terus mengerling kearah aku lalu berkata "Hah?? kau ke yang cakap tadi??Oh patutlah dah tua² pun tak kahwin lagi, baru aku tau yang kau ada perasaan dekat lelaki" Kata Alin.

Damn..!! baru aku sedar memang agak sukar hendak pegang tittle 'lelaki bujang' pada usia yang sudah semakin meningkat, kerana ramai orang akan reka spekulasi serta teori sendiri tentang diri anda. Huh!!

1 comments:

eiza in the house.. said...

kesiannya bro..
penyataan yg menyentuh jiwakan bro..
sabar aje la..

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law