Monday 13 July 2009

Tenang

Pagi semalam selepas bangun dari tidur, aku bergegas ke tempat kerja. Dah agak lama aku tak bekerja pada hari ahad, suasana sangat mendayu², hirup nescafe dan kemudiannya bergelumang bersama 'American eagle'. Kerja banyak berselirat kerana kapal terbang mahu terbang keesokkannya, tapi aku agak pelik, semua yang berlaku dengan amat tenang, cuaca suram, udara muram, hati dan jiwa puas melaram kerana malam semalamnya bersama ENVY mungkin. Aku bekerja dan terus bekerja hingga jam empat dan terus pulang. Petang yang sangat bermakna pada hari ahad apabila cahaya matahari tidak menyilau. Yes hari ini benar² tenang. Sampai dirumah masuk kebilik buang segala kemungkaran lalu terus berjalan menuju kedapur seperti biasa buka peti ais dan terus jenguk sambil menyedut udara nyaman. aku terlihat sebuah kotak kecil warna pink, lalu mak aku jerit dari ruang tamu. "Tu ada mak belikan kan kek untuk kau, sorry terlambat". Aku senyum sambil terus buka dan cakap "Terima kasih". Walaupun dah terlewat untuk beberapa hari, setinggi² penghargaan kepada emak aku yang tersayang kerana belikan sepotong kek coklat.

Ingat adik² syurga dibawah tapak kaki ibu, bukannya pada baju t-shirt hitam, font berwarna-warni tertulis "Saya sayang mak saya"

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law