Sunday 28 June 2009

Bintang itu milik kita.

Semalam, disebabkan aku diminta untuk memberi bantuan teknikal kepada sebuah band indie 'Brit rock' secara tidak sengaja telah berjaya membawa aku kepada sebuah pesta muda-mudi paling urban setakat ini di Malaysia. Siapa yang tidak pernah dengar dengan KLUE URBANSCAPE iaitu himpunan kepada segala daya kreativi dari muzik² yang dihasilkan kepada kerja² tangan seni pop (pop art) yang sangat menarik serta persembahan teater secara spontan mahupun tontonan filem² pendek. Tidak lupa juga kepada booth² yang menjual segala hasil kreativi seperti baju, kasut dan seribu satu macam benda lagi yang ada. Beribu² manusia membanjirinya. Selain dari itu ianya juga adalah satu pesta dimana semua yang ada perlu berlumba² untuk membuktikan yang merekalah paling 'cool', paling 'hot', paling 'elegan', paling berani, paling artis, paling bergaya, paling 'uptodate', paling berwarna-warni, paling seksa - seksi, paling banyak cakap english dalam 'slang', paling nak tunjuk dia mabuk, paling 'hyper', paling sama seperti Yuna Zarai kerana memakai tudung dan yang paling penting ialah paling 'urban'. Tidak mengapa, inilah masanya untuk rasa segala²nya kerana bintang itu milik kita. Acara gilang gemilang ini telah berjaya dengan jayanya kerana kita berjaya tunjuk dekat semua orang yang kita amat lain dari orang lain. Aku kagum dengan hasil seni yang ada, aku kagum dengan setiap band yang beraksi, aku kagum dengan TWILIGHT ACTION GIRL aku juga kagum degan lebih dari 30 orang yang sama macam Yuna. Syabas KLUE URBANSCAPE, kalau berani tahun depan panggil band² black metal pula.

Aku juga gembira bila bertemu dengan ramai kawan² lama dan mereka cakap "Wah kau dah lain skang ye..dah slim, aku tak kenal kau kalau kau tak tegur aku tadi"

Yes!! maknanya 'diet game' aku dah berjaya.. Woohoo..!!

4 comments:

Anonymous said...

nk pasan la tuh 0wnk puji mkin kurus.... xpe, chaiy0k2x!



pssst!...pe rhsia nyer?

FdausAmad said...

gua nak ajak lu dtg kenduri kt blog gua..ikut baca doa skali pun takpa..

kali ke empat gua buat kenduri ni...

Anonymous said...

sudah la weh..aku kau taknak tegur pun smalam.

-gadis berkemaja kotak2 warna merah jambu time di klueurbanscape-

Suffian Salim said...

-Fdaus- ahaha...terima kasih sbb jemput dtg kenduri.. :)

♥ d'iNn0cEnt sAkurA ♥ - nak tau rahsia..sila bace next entry..huhu

gadis kemeja kotak² - ade ramai gadis berkemeja kotak²..pening kepala nak tegur..sbb nampak anda semua sgt serabut..huhu

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law