Monday 19 April 2010

30 minit yang lalu benar-benar ujian getir buat aku.

Aku seorang yang gemuk, 2 tahun yang lalu aku telah berjaya buang 35kg lemak yang melekat pada badan aku, tapi sebulan yang lalu tanpa aku sedar berat badan aku bertambah 10kg, walaupun pada mulanya aku rasa penimbang berat badan milik mak aku tu telah rosak ataupun cuba hendak tipu aku, tapi akhirnya aku akur kerana ada banyak t-shirt yang sudah semakin sendat bila aku pakai. Lalu aku mula membuat perubahan drastik, percubaan untuk buang semula lemak yang ada. Aku sudah tidak makan nasi, aku hanya makan sayur²an serta daging juga ikan, setiap petang aku akan berjogging sejauh lebih kurang 4 km dalam masa 40 ke 50 minit. Hasilnya selepas 20 hari aku membuat perubahan drastik,aku dapat rasa setiap t-shit yang aku pakai sudah semakin longgar, ramai juga yang tegur bagi tau yang aku dah susut walaupun aku tidak mahu guna timbang dirumah untuk sukat berat badan aku. Tapi 30 minit yang lalu ketika aku digerai nasi campur, aku ditegur oleh makcik yang jual nasi campur.

"Aku tengok kau ni selalu makan kat sini amek sayur banyak-banyak pastu ayam..tak pun ikan bakar, tu je kau makan ek..kau nak diet ke..?" Terang makcik nasi campur.

Aku pula dengan senyum simpul menjawab sambil diatas tangan ada pinggan yang penuh dengan sayuran serta ikan bakar "Ha..ah tengah diet la ni.."

"Tapi aku tengok badan kau tak susut pun.." Bisik makcik tadi.

Aku senyum simpul lagi tak bersuara dan terus pergi cari meja dan duduk.

Damn..!! petang ni aku akan lari 10km dalam masa 30 minit.

Yes..!! aku tak kira.

1 comments:

Unknown said...

i think dat makcik try to con u la. coz if u mkn nasi 1 pinggan she boleh dpt roughly around rm1 dh. maybe if u add extra lauk pauk, she dh dpt extra berapa dah? (see the picture love)

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law