Wednesday 21 April 2010

Antara plot dan cerita tentang dia.

Bila sebut tentang perkahwinan, bila berkata tentang cinta, buat masa ini aku diantara orang² yang sentiasa mendapat sinaran cahaya yang paling terang. Yes.. 'what to expect', memang ramai yang terkejut dengan kenyataan yang sedang berlegar² dekat aku. Setiap persoalan harus aku jawab kerana ramai yang bertanya, macamana aku boleh jumpa satu cinta luhur dan jujur juga ikhlas dan berharap ianya akan jadi cinta paling sejati buat aku dalam sebuah dunia yang sangat kejam pada ketika ini dan tidak disangka cinta itu juga telah mampu seret aku ke alam perkahwinan. Jadi untuk entri pada kali ini dan mungkin ada sambungan, diatas permintaan dari ramai pihak yang sentiasa mengikuti blog ini. Mari kita hayati dan sorot semula bagaimana aku berjumpa dengan 'super gf' aku hingga kami mampu serap idea sebuah perkahwinan juga positif pada konsep kekeluargaan.


Antara muzik dan dunia virtual

Aku sangat suka muzik, biar apa pun orang hendak kata, muzik dah sama macam secawan kopi buat aku kalau tak minum pada pagi hari memang sampai ke malam hidup aku serba tak kena, serba tak sempurna. Walaupun aku punya sebuah band 'metal' juga sebuah projek band 'post rock', tapi aku tak pernah prejudis pada genre muzik lain aku juga tak pernah membezakan setiap apa yang diserap masuk kedalam lubang telinga aku. Semuanya bergerak dengan menggunakan keringat sendiri, Selain dari minat muzik aku juga suka membuat gig kecil²an di sekitar KL dengan memanggil beberapa buah band yang aku suka untuk tengok. Pada sekitar pertengahan 2008 aku serta beberapa orang rakan telah merancang untuk sebuah siri gig dimana kami telah sebulat suara untuk menghimpunkan beberapa buah band dari genre post-rock juga genre muzik yang lain, lalu setelah berjaya menyiapkan segala persiapan 'flyers pun dikeluarkan dengan tujuan untuk membuat promosi, harapan aku hanya mahu semua orang tahu tentang gig yang kami buat. Sepanjang promosi dijalankan memang ramai yang cuba email dan juga bertanya aku melalui myspace tentang 'details' event tersebut 'especially' tentang kedudukan 'venue' gig yang aku serta rakan² rancang untuk buat dan salah seorang yang bertanya adalah seorang perempuan yang aku pun tak tahu dari mana dia datang tapi sangat memberi 'good vibe' pada aku. Ada juga aku belek 'page' myspace nya, dan kami berbalas² komen dikotak komen myspace, bercerita tentang tempat tinggal, apa yang sedang dilakukan untuk meneruskan hidup juga bercerita tentang pengaruh muzik masing² dan aku masih ingat bila dia tulis didalam kotak komen aku

"its juz i grew up dgr radiohead la n m cool wit MEW"

dan aku juga masih simpan kata² ini

"huhu~ i mean its cool wheneva a guy wit his guitar"

Ianya buatkan aku rasa dia antara perempuan yang cool kerana pada waktu itu mungkin RADIOHEAD memang dah ramai orang dengar, tapi MEW masih samar² lagi. Kami terus berbalas² komen dan aku berharap mungkin pada hari gig nanti aku boleh tegur perempuan ini jika dia datang, tapi aku tak kisah pun kerana objektif aku adalah untuk pastikan semuanya sukses. Pejam celik, terkangkang dan tergolek akhirnya gig yang dirancang pun berlansung, pada waktu itu aku sangat sibuk untuk memastikan semuanya berjalan lancar, kehulu-kehilir dalam amosfera, tegur orang sana, cakap dengan orang sini, bincang dengan orang itu, ketawa dengan orang ini sampailah ke penguhujung hari dan aku baru tercari² dimana perempuan yang ada tanya aku tentang 'details' gig ini tempoh hari.

"Nah mungkin aku tak perasan kut" detik hati.

Sampai lah gig tamat memang aku tak nampak lansung bayang mahupun kelibat perempuan yang pernah tanya aku tentang 'details' gig. Tapi, aku taklah menangis sambil menonggeng apabila aku tidak jumpa perempuan itu dan 2 hari selepas itu aku dapat komen darinya didalam kotak myspace aku.

"huhuhu~ x me n my fwen trbgn lmbt coz b4 dat 2 dys xtidur n then nk pegi tp cm nth la dh lmbat je"


Aku lansung tidak kisah pun jika dia tidak datang, dan perkara yang paling sempurna pada ketika itu, kami terus rapat didalam dunia virtual, pos kmen di kotak masing², 'chatting' di YM hinggalah kami bertukar² no telefon.

Bersambung..







Gig yang aku perkatakan.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law