Friday 23 April 2010

Catastrophe and the cure.

Terbaring sejenak sambil memandang kearah syiling dalam keadaan gelap, aku hanya bayangkan petak-petak putih didepan mata aku. Memang dari dulu lagi banyak perkara yang aku harus baiki tentang diri aku, tentang metafora aku juga tentang setiap nafas yang berlegar disekeliling aku dan aku percaya semua orang akan lalui setiap fasa dalam hidup mereka dan dalam pada masa yang sama akan cuba untuk bersihkan setiap kotoran yang terpalit dalam hidup masing. Inilah seni, inilah budaya, inilah warna-warni dan inilah juga luna dan cahaya. Dalam erti kata lain inilah hakikat. Setiap kesakitan jika tidak dirawat ianya pasti akan terus merebak dan berlarutan dan tidak kira aku mahupun kau semua, kita perlu belajar untuk rawat semunya.

Kerana tidak akan ada orang lain yang akan datang untuk pulihkan setiap kesakitan milik kita kerana mereka juga perlu rawat diri mereka sendiri.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law