Monday 26 April 2010

Kenapa bila aku penat akan ada cerita-cerita tenat.

Siang semalam, aku bersama super gf keluar memburu, buru segala macam yang mampu untuk diburu. Biasalah, macam² perlu disiapkan menjelang hari besar kami, jadi kami ke pusat membeli belah dan ini bukan kali pertama, aku sudah tak mampu untuk kira. Hujung minggu adalah seperti pesta cuci mata, pesta keluar duit, mahupun pesta bersidai² bagi semua. Ramai yang berpusu² ke pusat membeli belah, ada yang seret bf, ada yang seret ibu mahupun suami, ada juga yang buat 'blind date', 'double date' dan ada juga yang 'celebrate' tak kiralah hari jadi mahupun 'anniversary'. Aku dan super gf turut sama berada didalam jaringan yang serupa. Penat dan stress turut sama serta, duit keluar seperti cecair juga adalah perkara biasa. Aku dan yang lain² terperangkap sampai ke senja dan kemudiannya pulang kerumah. Setibanya dirumah aku terus duduk mengehela nafas sambil mata menjengah ke kotak TV dan mulut membuat rumusan kepada emak aku tentang pembelian hebat yang telah berjaya aku dan super gf aku buat walaupun aku penat. Di kotak TV ada drama melayu dan kelihatan satu aksi tipikal dimana sepasang kekasih sedang duduk makan dan minum di sebuah restoran dan diantara dialog yang aku dengar adalah.

"U..bile nak bawak i pegi makan dekat hotel 5 star pulak..kawan-kawan I semua bf dorang bawak makan dekat hotel 5 star.."

dialog yang keluar dari mulut aku pula

"What the 'F'..masuk neraka ke kalau tak bawak gf makan dekat hotel 5 star.."

hati aku pula bermonolog

"Sampai bile lah dorang nak guna dialog tahun 80an ni..takde inisiatif nak ubah sikit ke..?? penat betul lah.."

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law