Tuesday 3 June 2008

Aku mimpi tentang Lola Almudevar

Hari ini semua orang fokus, memberi sepenuh tumpuan pada kerja masing², aku juga turut sama hilang arah untuk bergembira tetapi berhempas pulas mengerah keringat. Pagi ini sewaktu bangun dari tidur memang seperti telah dihembus satu kuasa ajaib untuk aku bersemangat bangun dan seterusnya. Aku tidak seperti semalam yang rasa diri ini tidak sepatutnya berada ditempat yang sepatutnya. Hari ini juga aku telah diberitahu melalui bisikan dari Afzal tentang berlaku pengeboman di kedutaan Denmark di Islamabad, segala²nya gara² penghinaan terhadap lukisan kartun Nabi Muhammad saw. 8 orang mati terbunuh akibat dari pengeboman itu, aku tidak pasti sama ada berita ini tersiar di CNN mahupun TV3 tapi yang nyatanya Afzal adalah seorang Engineer dari Pakistan yang telah lama menetap di sini dan sudah tentulah akan update segala berita tentang negaranya. Sambil meneruskan usaha membuat kerja aku tertanya, sampai bila akan terus berlaku perkara² begini tak kira sama ada dunia disini atapun dibelah sana, kenapa mereka tidak mahu duduk diam dan menikmati segala keindahan, kenikmatan dan juga kegembiraan yang telah tersedia, kenapa harus hancurkan hati, jiwa dan perasaan orang lain demi untuk kebahagiaan diri sendiri..?? aku kecewa pun tidak ada gunanya, semua yang lain menangis pun tidak ada gunanya. Memang jahanam hidup ini kalau ada manusia² bangsat seperti mereka.

Tribute to Ernesto "Che" Guevara 9th October 1967

1 comments:

Anonymous said...

who are you who knows about lola and speaks in this strange language?

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law