Tuesday 10 June 2008

A bowl of salad atau daun salad #4

Malam tadi sambil menyaksikan pertempuran bola sepak Euro diantara Romania negara yang berada diutara peninsular Balkan dengan 'The Hexagon' iaitu France. Sebuah perlawanan yang cukup membosankan, seperti aku dan Wan serta yang lain² pun boleh berada ditengah padang menyepak bola. Perlawanan yang langsung tidak ada hala tuju. Aku putus asa dan terus menghirup kopi kegemaran serta disulam dengan American eagle. memerhatikan jentera² kejam lalu lalang tiba² dari jauh datang seorang manusia lalu menegur.

"eh aku tengok kau dah susutlah..kenape??" Tanya Amri.

"ehehe,,hati susah kut.." Wan.

"Ceh..muka kau hati nak susah, tipu lah.." Amri.

"Eh, aku tak leh nak susah hati ke?" Tanya Wan lagi.

"Aku serius ni, macam mane kau boleh kurus ni, ajar lah aku.." Tanya Amri lagi.

"Ermm, kau nak kurus jugak ke? macam ni, boleh aku tau pendapatan bersih kau sebulan berapa??" Tanya Wan.

"Adelah sikit² dalam 2k, nape?" Tanya Amri binggung.

"Bagi aku rm seribu setengah, kau simpan rm500, boleh tak?" Jelas Wan.

"Hah?? kenapa kene bagi kau??" Tanya Amri sambil ternganga.

"Yelah kalau kau ade duit kau makan banyak, bile sikit kau tak perlu makan..tak pun berhenti kerja lah, tak keje duit takde tak payah makan.." Jelas aku sambil gelak.

"Ahaha..cibai jawapan kau, so kau tak keje ke ni?" Tanya Amri.

"Aku masih keje, dan gaji aku. aku bagi kat orang² yang memerlukan" Jawab Wan.

"Oklah aku nak blah dah ni, jumpe lagi nanti." Amri.

"So kau tak jadi nak kurus ke?" .

Diet terbaik adalah apabila poket dan wallet kita hanya ada business card kawan² serta lesen dan kad pengenalan sahaja.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law