Tuesday 2 March 2010

Apa beza aku dengan William Miller dari filem Almost Famous.

Sebelum kita hendak berjuang memperjuangkan apa yang ingin dijuangkan, kita perlu berfikir paling tidak pun cuba menilai tentang apakah baiknya dan apakah tujuannya sesebuah perjuangan yang kita perjuangkan untuk diri kita, dalam bahasa yang lebih 'standard', apakah objektif sebenar sebuah perjuangan untuk kebaikan kita. Bukan apa, aku antara manusia yang sering membantu ataupun menjadi tulang belakang kepada orang² terdekat untuk setiap perjuangan yang diperjuangkan dan bila telah separuh jalan berlalu, mereka akan tinggalkan aku tanpa khabar dan berita kerana perjuangan mereka tidak memberi apa² makna untuk diri mereka sendiri lalu aku yang terkontang-kanting pikul segala macam beban dikepala. Kepada siapa yang faham apa yang aku tulis memang akan fikir bahawa aku yang silap kerana ikutkan sangat kehendak orang lain. Tapi kepada sesiapa yang baru hendak memulakan satu siri perjuangan lalu membaca entri ini pasti akan berhati² sebelum ingin mengorak langkah seterusnya.

Aku memang rela dan suka diperlakukan sebegini rupa.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law