Sunday 28 March 2010

Hati aku bukan kristal.

Seperti yang semua sedia maklum, kopi dan teh adalah satu makna yang sama pada waktu pagi hari. Hirup panas², sedut segala buih dan nikmati segala nikmat pada permulaan hari. Ia benar² langkah pertama untuk mulakan hari kita. Sama juga diantara aku dan super gf aku. Dia gemarkan teh, Aku pula suka minum kopi, dua perkara yang sama untuk setiap detik yang berbeza. Gula pula bertindak selaku penambah perisa untuk kenikmatan aromanya. Tetapi jika terlalu banyak ia mampu memudaratkan kita, begitu juga bagi aku dan dia, jika terlalu banyak kemanisan didalam sebuah kehidupan ini bermakna kita sedang tutup atau sembunyikan segala kekalutan serta kekecewaan juga kebencian. Aku tidak akan cuba sorokkan segala persoalan, aku akan cuba untuk tidak simpan segala jawapan sebaliknya lalui segala yang berlalu dengan apa yang sepatutnya, jika ianya cerita gembira maka aku akan ketawa, jika ianya kisah duka maka aku akan kecewa. begitulah konsep yang aku sedang terapkan dan serapkan didalam hidup aku dan dia. Kata kuncinya sangat mudah, iaitu kejujuran.

Kenapa tiba-tiba aku post entri sebegini??

Jawapannya adalah

"kejujuran itu memang ciri-ciri orang yang cool.."

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law