Monday 29 March 2010

Miracle between us.

Sejak dari 2 bulan yang lalu, setiap kali aku menyampaikan pesan dengan menggunakan teks pesanan ringkas di telefon bimbit, pesan secara depan² diantara kawan² aku mahupun dengan bersembang didalam kotak 'Yahoo messenger' tentang aku hendak kahwin, beginilah jawapan² yang aku selalu terima dari mereka..

"What??? are u sure...??"

"Mane janji² kau dekat aku.."

"I tout u ni lone ranger...tak sangke plak.."

"bukan kau cakap kau nak bujang same² dengan aku sampai tua ke..? kencing lah!!"

"Muke kau nak kena toreh dengan pisau ke??"

"Ape ni..mane cerite life begin at 40 kau...??"

"Serius ke kau ni..?? ke kau main²...??"

"u GAME OVER man..!!"

"eh, kite bukan gay patner ke..?"

"Sial lah kau dah potong aku...mane boleh mcm ni.."

dan banyak lagi kata² yang lebih kurang sama bunyi seperti diatas, tapi ada juga yang menangis gembira, ada juga yang memanjatkan doa tanda syukur, ada juga sudah mula berkenalan dengan mana² gadis yag mereka suka walaupun pada dasarnya aku tak pernah lihat mereka berlembut dengan perempuan dan yang paling lucu adalah, ada diantara orang² yang mengeluarkan kata² cemuhan di atas hantar teks ringkas pula pada aku dengan menyatakan yang dia mahu berkahwin tak lama selepas aku kahwin, ada juga yang akan kahwin sama tarikh dengan aku.

Miracle kan..??

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law