Wednesday 31 March 2010

Perkara malam tadi untuk hari esok.

Malam tadi dalam suasana hujan renyai, jalan basah sambil disinari dengan cahaya neon berwarna jingga dari tepi jalan. Aku bersama jentera pemusnah mengahuri dalam keadaan tenang dan senang sambil menghayati juga menyanyi lagu "Stop cyring your heart out" dari OASIS dari corong kotak speaker. Keadaan hujan renyai pada malam hari sambil memandu serta mendengar lalakan dari Liam Gallaher adalah satu perkara paling sempurna untuk aku, biarpun banyak duri tajam sedang berselirat juga tumbuh mekar didalam kepala aku. Kadang² kita perlu ubah perhatian juga alih tumpuan, jangan terlalu dipukau dengan segala macam racun yang memang tidak akan berhenti dari menjahanamkan hidup kita. Aku benci bila aku marah², aku benci bila aku penuh dengan tekanan, aku benci bila terlalu fikir tentang kedaifan juga kesengsaraan.

Damn..!! dunia ini memang tidak sesuai untuk aku, mana pergi dunia aku sendiri..?

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law